onsdag 5 mars 2008

Jag syr igen

Sen mörkret lägrade sig över oss här i norden i höstas har min sylust varit ytterst frånvarande. Men nu när ljuset sakta men säkert återvänder dyker min sylust tack och lov upp igen. Undrar bara var den har gömt sig hela den här tiden???
På en syträff för ett par veckor sedan började jag på en löpare med yra höns. Blocken är nu klara, några hönor ska kompletteras med näbbar, kammar och ben. Sen är de klara att sys ihop och quiltas. Kanske blir den klar till påsk?!
I kväll har jag broderat en av dotterns t-shirtar med ett hjärta ur Linnea's glasunderläggskollektion. Får se om hon gillar den när hon vaknar i morgon bitti.
Häromdagen broderade jag ut ett glasunderlägg som jag har tänkt att använda som namnskylt på kurser. Det återstår bara att komma på något klurigt sätt att fästa en nål på baksidan.
På söndag ska jag gå på kurs. Liz kommer till oss i Törnrosorna och håller SnS-kurs. Det ska bli jättekul!

Tänk vad lite sol kan göra! 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...