måndag 12 januari 2009

En symaskin till

fast den här gången är i alla fall inte jag skyldig
Dottern önskade sig en egen symaskin i julklapp, lite dyrt kanske? Men mormor har hållt ögonen öppna och i lördags hittade hon en begagnad maskin för 300 kr. Så nu har en liten Janome Jem 639 flyttat hem till oss och vår maskinpark har utökats till fyra maskiner.
Det fanns ingen bruksanvisning med, men det ska väl gå ändå... vi provsydde lite och den lilla damen hackade och protesterade en hel del. Men efter rengöring (snacka om dammråttor!) lite smörjning och justering av undertrådsspänningen lät hon mycket gladare.
Det sitter ju inte helt fel med en liten och lätt maskin, denna väger bara hälften så mycket som min maskin gör, bara 5 ½ kg! Jag har fått tillåtelse av dottern att låna med mig maskinen (fast det satt hårt åt) på lokalgruppsmöte ikväll. Jag hoppas hon sköter sig...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...