måndag 26 mars 2012

Laddat batterierna...

... har jag gjort de senaste helgerna. Efter två syhelger på raken är energin på topp! Både kropp och själ har fått sitt. Syglädje i massor har fått följa med hem och kroppen har fått lite för mycket av både mat och fikabröd. Byxorna sitter väldigt tajt :o(

Så vad har blivit sytt då?

Jag var i behov av en stickväska, så det var det första som blev sytt förra helgen.



Visst är de stickande fåren söta?! Väskan har innerpåse som man drar ihop upptill som ett lock som skyddar stickningen. Mönstret är egentligen en "lunch bag" men jag tyckte det passade alldeles utmärkt som stickväska. Mönstret är gratis och finns hos Pink Penguin.


Nästa projekt blev en ny handväska/ryggsäck.


Blixtlåset döljs mellan bak- och framstycke när man bär den och remmen har blixtlås så den är delbar och gör att väskan kan bäras antingen som ryggsäck eller över ena axeln.





I helgen köpte jag en ny mall, Tessalating Windmills, från Marti Michell. Nu har en charmpack fått sätta livet till och bordet är alldeles fullt av små tyglappar sorterade i olika högar. Första radens block är ihopsydda och än så länge är jag nöjd! Jag ska sy ihop lite fler block innan jag fotar.

9 kommentarer:

Mimmi sa...

Du glömde ju dina fina pilspetsar som du fick visa alla ;-)

evaj sa...

Visst är det härligt med " våra" sykollon!!! Ja du har då inte legat på latsidan precis. Mycket snyggt har du gjort/kram

Maja sa...

Kul att höra av dig!
Stickväskan är ju toppen med sitt "dammsäkra" lock!
kram

Katarina sa...

Så läckra båda väskorna! Det är tydligen svart/vitt/ rött som gäller för närvarande:-)) Det blir så snyggt! kram Katarina

2ne sa...

Flott veske og sekk :-)

Lizzan sa...

Ohh vad härligt med syhelg, alldeles för länge sen sist för min del...Finfina saker har du sytt oxå!
Kram Lizzan

Anonym sa...

Så snygga bägge 2 men den lilla nessens du sydde till ryggan glömde du att visa.

Får se när jag testar linjalen men antar att man måste hålla koll på alla bitar ;o)

Tack för en trevlig helg.
Kram Lena P

Mia sa...

Fina väskor, de såg jag aldrig färdiga.

Catarina C sa...

Vilka trevliga väskor du har sytt, så härligt att få vara på två syhelger! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...