fredag 21 september 2012

Det är mindre än hundra dagar kvar

... till jul, läste jag på en blogg. Vilken tur då att jag tog tag i ett UFO, en jullöpare, och quiltade när jag var iväg på syhelg förra helgen. I kväll har kanten också blivit ditsydd och löparen är färdig i god tid innan jul. Jag har sytt en likadan tidigare, som jag har gett bort. Men eftersom jag gillade den mycket och tygerna räckte fick det bli en till.




På syhelgen hann jag också sy på bårderna på min Anitas Arrowheads-täcke i batiktyger.



Bara quiltningen kvar då... Jag ska se om jag inte kan ta mig iväg till Quilt-Lena och quilta den på hennes longarm-maskin.

Ibland vill man inte ens se åt gamla UFO'n men just nu är jag inne i en period då det känns bra att göra färdigt gamla surdergar. Och när det känns så är det lika bra att passa på. Kanske ytterligare ett jul-ufo kan bli klart i god tid...

12 kommentarer:

Maja sa...

Man får ju komma ihåg att en gång i tiden var ju UFO:n ett arbete som man prioriterade!
Dina är riktigt tjusiga!!!
KRAM

Bibbi sa...

Det är allt skönt att få en del UFO:n färdiga... man känner sig lite extra nöjd då! När det blir ett så fint resultat är det ju ännu roligare!!
Kanonfina är dina båda alster!
Kram

Dollandesign sa...

Jullöparen som Du sytt färdigt nu i kväll tycker jag är väldigt stilig. Stilrena tyger tillsammans, en modern jullöpare, tycker jag. Det är ju så mycket lättare att ta tag i gamla påbörjade arbeten om man har den rätta lusten för det. Så passa på, man vet inte när det händer igen.

Dollandesign

evaj sa...

Härligt när UFO lagret minskar...Fortsätt fortsätt och sy så länge lusten finns kvar!!Kram

Ankie sa...

Visst är det skönt när UFO lagret minskar.
Fick ju se dina IRL och dom var jättefina båda två. Blir lite frestad att göra en arrowhead. Kram!

annemarlen sa...

Oj vilket läckert batiktäcke du gör.
Och löparen är ju klassisk vid det här laget. Snygga tyger i den. Sköna att bli klar med ufon... här har dom en tendens att hamna underst i högen.
:))
Kram o ha en trevlig helg!

Catarina C sa...

Ditt batiktäcke är jättesnyggt och få färdig en ny julduk 100 dagar inan är inte helt fel! Kram

Brita - the QuiltTopMaker ;-) sa...

Åh, så läcket ditt batiktäcke är! Skynada dig att kvilta den så du får mysa under den snart! :-) Din julduk är också jättefin!

Umm-Yara sa...

Vilken jättefin blogg du har och så himla mycket fint du syr! Gillar verkligen din prairie paisley kvilt, ska bli roligt att se den kviltad och färdig.
Karm på dej!

Birgitta i Gävle sa...

WOW, vilket läckert batiktäcke du har sytt. Julduken är också fin, med mycket snygga jultyger.

Anonym sa...

Fina arbeten du gjort och i god tid före jul, det är ju inte heller tokigt att det minskar i UFO-högen, för oftast har den en tendens att öka med projekt, kör på med UFO:n medan lusten finns.
Kram Ulrika

Tinas Quilt sa...

Älskar kombinationen av tyger i jullöparen. Jättesnygg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...