onsdag 20 mars 2013

Google Reader läggs ner

Jag har under några års tid använt Google Reader för att följa de bloggar jag är intresserad av. Där har jag kunnat förhandsgranska alla nya blogginlägg och de jag  har varit intresserad av har jag klickat på och läst på plats i den riktiga bloggen. Reader har fungarat otroligt smidigt och jag har kunnat följa närmare tusen bloggar på ett smidigt sätt. Men nu läggs Reader ner.
Tjänsten stängs visserligen inte ner förrän 1 juli, men det är lika bra att se sig om efter en annan feed-läsare på en gång. Jag har kollat runt och testat några olika varianter och egentligen inte hittat något alternativ som jag gillar riktigt bra. Men jag har nu bestämt mig för att använda Bloglovin. Det finns så klart både för- och nackdelar med Bloglovin jämfört med Reader och det är lite ovant, men man vänjer sig nog rätt snabbt vid det nya.



Det finns en ny knapp här på bloggen, i högerspalten under min profil. Klickar du på den kan du enkelt följa min blogg med Bloglovin'!

Om du också har använt Reader. Glöm inte att spara ner, eller flytta över din blogglista till en annan feed-läsare. Annars finns risken att du tappar alla länkar till favoritbloggarna. Och det vill man ju inte!

Och om du inte har använt någon feed-läsare tidigare tycker jag att du ska börja med det. Det är ett smidigt sätt att hålla koll på och följa sina favoritbloggar!


Följ min blogg med Bloglovin

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...