måndag 1 april 2013

Tuppar i parad

Sakta, sakta kryper min sylust fram från sitt gömställe under snödrivorna.
En del projekt går också ganska sakta... 2005 började jag brodera några tuppar på en linnelöpare.


I höstas broderade jag dem klart och nån gång under vintern har jag skurit till rutorna till ramen. I går kom så äntligen ramen på plats.


Jag har vändsytt löparen och hade egentligen inte tänkt att quilta den. Men jag hade sånt flyt i quiltningen härom dagen så jag bestämde mig för att gå lös på den här löparen också.

 
Oj vad skoj det är att frihandsquilta när man har flyt!


Det blev snirkliga krumelurer ton i ton med linnet

 
Jag hämtar mycket inspiration hos Wendy Sheppard som är en otroligt duktig på frihandsquiltning. På vanlig symaskin! I hennes blogg hittar man massor av inspiration och tips. Bläddra ner till knappt hälften av sidan, så hittar du "Freebies, Ideas, Tutorials" i högerkolumnen.

 
Påsken är slut, men löparen får ligga på bordet ett tag. Skönt att få ytterligare ett UFO färdigt!



 

11 kommentarer:

Anette L sa...

Jättefin! Tupparna är så fina!

Maja sa...

Jättefint!
Jag gillar när man gör som du gjorde och blandade broderi med lappteknik.
Frihandskviltningen är tjusig!!!
Kram//Maja

Bibbi sa...

där ser man... lusten kan krypa fram på de mest oväntade ställen! Undrar om den hittar hit också?!
Finfin duk med jättefin frihandsquiltning! Du kan ju det där du!
Kram

Svarta Malin sa...

Så fin duken blev!!
Härligt jobbat och skönt att få det både klart och så fint!!
Tack för tipset, ska kolla in hennes sida.

Svarta Malin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Umm-Yara sa...

Visst är det härligt när man får fatt i ett UFO som legat så länge, och sen blir det helt plötsligt färdigt! Härlig duk! Och tack för länken till Ivory Spring, den bloggen kommer jag att besöka många gånger.
Kram på dej!

annicka sa...

Snyggt, riktigt snyggt med linnetyg, broderi o lappteknik

Birgitta i Gävle sa...

Så fin din duk blev. Läckert med broderi och kvilt blandat.+

Katarina sa...

Härlig "blandning" av olika tekniker, och så jättefin kviltning! Du kan det där du! Och tack för länktipset, verkar vara en jättebra sida! kram Katarina

Dollandesign sa...

Du, tuppar finns hela året, inte bara över påskhelgen! Jag tycker att Din löpare är väldigt stilig, med de broderade tupparna på.

Dollandesign

Lappeklipp sa...

Jamen den blev ju läcker, jättefin quiltning och snyggt broderade tuppar!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...