måndag 1 juli 2013

Ormen den långe

I april började jag sticka en sjal/halsduk. Några varv nu och då och på midsommarafton blev den klar.



Jag har stickat med ett nystan Svart Fame, och ett nystan Fame Trend i regnbågsfärger på stickor 4.0 mm. Det gick åt ca 50 g av det svarta och 40 g av det färgade. Mönstret Balade kommer från Drops.



Jag gjorde den lite bredare (och längre ) än mönstret och den är ca 180 cm lång. Den kommer att rulla ihop sig till en orm, och jag funderade på om jag skulle virka på en spetskant, men jag tror att jag gillar att den rullar sig.

 
 
 
Om du är sugen på att vara med på "Muggmatterally" så ska du hoppa över till Anne-Marlen's blogg Lappat & Klart
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Nog är den lång så det förslår din nya sjal. Men kallare tider kommer och då behöver du inte frysa och det är ju inte så dumt det!Den ser skön ut! Sticka fler!
Kram

Katarina sa...

Härliga färger och bra jobbat! Gillar också "rullet". Ibland kan det vara skönt att ha ett arbete som "varar" lite:-))kram Katarina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...