söndag 6 oktober 2013

De sex första blocken

Jag har varit i väg tillsammans med goda vänner på syhelg i några dagar. Vi har blivit bortskämda med god mat och fika, hunnit sy en hel del och framför allt haft vi haft roligt. Att få skratta så man ligger dubbelvikt och med tårarna sprutande ur ögonen är friskvård som heter duga!

De första sex av oktobers 10 block ur boken Tula Pink's city sampler 100 modern quilt blocks är sydda. Blocken är verkligen jätteroliga och snabba att sy!


Block 11 #100cityblocks
Block 11
 
Block 14
Block 14


Block nr 23 #100cityblocks
Block 23




Block 37 #100cityblocks
Block 37




Block 51. Var lite busig och gjorde en egen twist på det :) #100cityblocks
Block 51




Block 56 #100cityblocks
Block 56

Nu blir det inte fler block sydda förrän de beställda Tula Pink-tygerna kommer. Jag beställde dem för drygt en vecka sedan, så de borde komma när som helst. Vill du vara med och sy 100cityblocks, klicka på länken för att läsa mer!

8 kommentarer:

Gunilla sa...

Dina block är såå fina!
Länken fungerar tyvärr inte.
kram

Wivi sa...

Min bok har inte kommit än :-(
Kram

Lizzan sa...

Läckra block minsann!! Hoppas dina tyger kommer snart så att det kommer en fortsättning :)
Kram Lizzan

Birgitta i Gävle sa...

Så härligt med en syhelg!
Dina block är jättefina. Hoppas du får de nya tygerna snart.(Och att jag får min bok så jag kan börja titta och planera)

Annika sa...

Så fina dina block är. Visst är de roliga att sy.
Grattis till din vinst hos min syster! Kram

evaj sa...

En ny färgkombination på block intressant och inspirerande!!Bambikram

eva sa...

Dina block är toppenfina och lite avis blir jag på dina fina Tula Pink-tyger. Tycker att ni har gjort ett kanonjobb som startade upp detta för det är såååå roligt!
Kramisar

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...