måndag 30 juni 2014

Sådärja!

Nu är syrummet städat. Och ja, skärmattan är återfunnen!


Tyvärr funkar inte kreativt kaos för mig, det blir bara kaos, men nu kanske jag kan hitta min sylust igen.

Under bråten hittade jag dessa stjärnor. Sydda för ett bra tag sen till utmaningen "Majas Scrappiga stjärnor". Se knappen här till höger.


Jag får se om det kanske blir flera stjärnor lite senare, scraps finns det i alla fall gott om. Dessa får bli mitt bidrag till juni månad och jag länkar till Maja.

Näst på tur står att bestämma vad jag ska ha för tyger till en hipsterbag.


Och eftersom det är måndag länkar jag till Eva J's Visa och berätta.




11 kommentarer:

Kikki Ragnarsson sa...

Städat och fint, nu kan du skapa underbara saker. Det borde jag också göra, både städa och skapa. Men det är svårt att orka när även vanlig städning är för mycket just nu. Men jag lovar mig själv här och nu att en liten bit ska röjas av i morgon. Tack för att du ger mig en mental kick där bak.
Kram

Gunilla sa...

Så fint det blev. Men hur länge varar det så hos Dig?
kram

Annette sa...

Bra att du sparkar mig där bak, mitt 'röriga syrum' måste också röjas har lite svårt att hitta sakerna ibland.
Börjar semestern nästa vecka så då får det gärna vara lite mulet tycker jag.
Hoppas att sylusten garn infunnit sig
Må så gott

evaj sa...

Åh så stort fint och välstädat sy rum du har så skulle jag också vilja ha det. Så nu har du iaf . INSPIRERAT mig att röja mitt köksbord.
Fortsätt gärna att sy lite scraps stjärnor som du kan visa och locka oss alla andra att börja sy.Tack Ullis för du länkade till Visa och Berätta idag!!Bambikram

Wivi sa...

Åååh så fint du fick det i ditt syrum. Jag försöker plocka undan vartefter men så kommer de där mucklorna och ställer till det igen. Flyttar runt tyghögarna vartefter jag behöver en ledig yta. Kan det vara så att jag har för mycket tyger?
Kram

Quilt och Söm sa...

Visst är det härligt med nystädat syrum! Kul att få se din väska sen!

Lizzan sa...

Tack för att du hjälpte mig så att jag kan lämna en kommentar :) Så fint du fått i ditt syrum! Nu så kan du stöka och böka lite igen så att underbara alster tar form :)
Kram Lizzan

Jenny sa...

Den som finner skall finna :-) Lycka till med nya sylusten!

Bibbi sa...

Oj... är det så det ser ut ditt syrum?! Tänk om vi bara kunde hålla det så även när vi kommer igång med våra projekt! Skönt att du hittade skärmattan för utan den står vi oss slätt!
Nu väntar vi på nåt kreativt ifrån dig. Kanske kan även jag komma igång?!
Kram

Ullis sa...

Test

lisailysekil sa...

Ååå så fint städat...är det fortfarande lika fint? Jag har massor att sy men hittar knappt symaskinen så lusten lyser fortfarande med sin frånvaro...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...