söndag 20 december 2009

Fjärde advent

... är det redan. Hur kommer det sig att december går så himla fort?

Nåja, julklapparna är nästan klara, lite kvar att sy bara. Hemmet börjar bli någorlunda städat även om det tar alldeles för lång tid med en familj som är mycket städovillig och hela tiden hittar på annat, jag själv inräknad. Men snart kan tomtarna invadera.

Återstår att handla julmat. Lite sill och jansson och så en skinka måste vi ju ha även om vi inte är hemma på själva julafton. Och en gran måste vi ju ha, och lite julgodis förstås. Det ska nog bli jul här i år med.

Vit lär den blir i alla fall, för även om det skulle bli töväder tror jag inte det här som kommit lär hinna försvinna. Vi har nu ungefär 50 cm snö. Så här såg bilen efter nattens snöfall



Och grillen har fått stora vintermössan på




Det är så vackert med snö på alla träden




Nu är det nog bäst jag kryper i säng, jag har några dagar till att jobba innan jag får vara ledig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...