måndag 16 augusti 2010

Slutet är nära

Det märks att sommarlovet snart är slut. Barnen börjar blir rastlösa och det blir ofta tjafs och smågnabb. De behöver få träffa alla kompisar och få komma tillbaka till rutiner och ordning igen. På torsdag är det dags för skolan igen och jag, ja jag ska tillbka till jobbet. Tänk om man ändå hade haft ett helt sommarlov och inte bara fyra veckors ledighet...


För som vanligt känner man ju att man inte riktigt är klar med allt man hade förutsatt att man skulle hinna med på semestern.


Jag skulle till exempel sy massor! Men jag har knappt sytt någonting... Hon som är världsmästare i att skjuta upp saker och ting fick en utmaning i början på juli som ska vara klar på torsdag... det börjar bli brådis. Men lugn jag ska bli klar!


Vadden till Afrika-täckena har kommit, så de ska quiltas, och så måste jag sy mig en neccesär! Jsg ska dela rum med Nesse-drottningen Lizzan i Quiltköping, så jag kan ju inte komma med schampo och tandborste i en plastpåse. Och så har jag en låååång lista med PIMM's (projects in my mind)


Ja nog finns det att göra, det kanske är tur att det blir lite ordning och reda igen. Men först ska jag njuta av de sista 2 ½ semesterdagarna!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...