fredag 25 juli 2008

Lata dagar på landet

Barnen och jag har just tillbringat några riktigt lata och sköna dagar på landet hos mina föräldrar. Vi (läs jag) har haft det riktigt lyxigt. För när man är hos mamma blir man ju bortskämd så det förslår. Dukat bord till både frukost, lunch och middag! Nu har jag ju inte samvete nog att låta mamma och pappa göra allt jobbet, så visst har jag hjälp till med en hel del. Men håll med om att det är lyxigt att slippa bry sig om att planera middagar, köra disk- och tvättmaskiner och allt annat hushållsarbete som pockar på här hemma.
Jag har inte bara legat i hamocken de här dagarna, även om det är lagom mycket att göra vid den väderlek som har varit och fortfarande är. Jag tog nämligen med mig ett syprojekt och sparkade i gång mammas gamla Bernina från -72. Jag har roat mig med att testa 4-patch stacked posies som Kikki visade mig och några andra i våras. Och jag håller med Kikki, det är lätt att fastna för detta, för det är så spännande att se hur blocken blir! Blocken är klara, men det återstår en del jobb innan kvilten är det. Det kommer nog att bli fler projekt i denna teknik!
Just nu är det 27,9 grader i sovrummet! Så värst mycket sömn lär det nog inte blir inatt. Får se om jag sätter mig i kallaren och syr i stället

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...