söndag 22 februari 2009

Söndag

Nu är äntligen sonen på benen igen efter en dryg vecka i sjuksängen med influensan. Nu mår han bra, men orken är inte riktigt tillbaka än, det tar nog ett tag...
Nu är det i stället min tur att inte må så bra. Halsen och huvudet gör ont, och hela skallen känns täppt och tjock. Får se hur det utvecklar sig.
Ute faller snön och bäddar in världen i ett vitt täcke. Passar perfekt nu när det är sportlovsvecka. Och det är väldigt vackert att titta på!
På sömnadsfronten har det inte hänt så mycket. Sonens pirattäcke är ihopsytt, och bårderna är på plats. Dags att kvilta, men det får vänta ett tag tills jag känner mig piggare. Lite handsömnad kanske är mer lagom?
Men innan jag kan sätta mig och sy måste stryktvätten som invaderar syrummet tuktas. Tänk att högarna med tvätt växer så fort man vänder ryggen till. Jag tror att de förökar sig genom delning!
Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...