tisdag 15 september 2009

Borta bra men hemma bäst

Jag är hemma igen efter en toppenhelg i Västerås tillsammans med goda vänner! Men hur bra det än är så finns det inget som går upp emot att få komma hem och sova i sin egen säng!
Jag hittade min bortsprungna sylust i helgen. Och naturligtvis har jag massor med inspiration och idéer med mig hem.
Ett annat ställe där det sprudlar av idéer är i den nya bloggen Among the Gum Trees.

Det är inte mindre än nio australienska designers som ligger bakom den och det utlovas en hel del godis. Paula Storm är en av de nio, och på hennes egen blogg Sew little fabric startar i dag en Jul-BOM, Life's a Hoot,  i fyra delar med stitchery.
 
Sist men inte minst vill jag tipsa om Feathered Fibers, en blogg som innehas av en long-arm quiltare. Jag har suttit i timmar och dreglat över hennes fantastiska quiltning.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...