onsdag 9 september 2009

Oj!

... jag ser att det är en hel månad sedan jag bloggade om något annat än give-aways. Semestern har tagit slut och nu är det jobb och skola som gäller. Det känns som att jag har fullt upp med att packa gympapåsar och tjata om läxor, och vi kommer så sakteliga in i rutinerna igen.

Det har varit sytorka här, maskinen har stått ensam och orörd sedan mitten av augusti. Aurora är inte helt nöjd med det och hon krånglade när jag skulle sy häromdagen. Jag muttrade och blev sur förstås men det är ju fel taktik, klappar och kärlekfulla ord ska det ju vara! Ska prova det i kväll.

I helgen bär det av till Västerås på kurs i maskinkviltning. Så det vill till att Aurora är på gott arbetshumör. Det ska bli jättekul, det var ju ett tag sedan jag var i väg på kurs eller syträff, så det är verkligen dags att få ladda upp batterierna igen.
Jag vill tipsa om ett par bloggar. Kaaren med The Painted Quilt kommer att lägga ut gratismönster första fredagen i varje månad framöver. Det första mönstret kom förra fredagen.
Hos Paula som har bloggen Sew much time, sew little fabric (fast jag tycker det är tvärt om, jag har massor av tyg men ont om tid!) kommer det att starta en BOM på tisdag den 15:e - Life’s a Hoot. Jag är jättenyfiken på vad det kommer att bli.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...