fredag 19 mars 2010

Long time no see

Det har inte varit någon aktivitet här i bloggen på en hel månad. Och ingen aktivitet har det varit i syrummet heller.

Här lyser nämligen Sylusten med sin frånvaro. Fast jag vet vad det beror på. Det är lite bekymmer som snurrar runt i huvudet och tar plats. När det är löst och ger sig iväg lär det finnas massor med plats för sylusten igen!

Jag tänkte för mig själv, har jag inte sytt någonting alls på 1½ månad? Jo men visst har jag det... jag rotade fram en påse med ljusa scraps

Dessa skar jag en massa 2½ tums-rutor av och nu är de hopsydda och är starten till en löpare som det ska bli lite applikationer på. Jag ska bara bestämma vad...




Annars är det väl hög tid att rota fram lite påsk-projekt ur UFO-högen, för om två veckor är det skärtorsdag!

Och nästa helg är det dags att ställa om klockan, det är dags för sommartid! Men tittar man ut genom fönstret så känns det inte så... Snön ligger fortfarande halvmetertjock på gräsmattan... och de uppskottade högarna ska vi inte prata om... Det känns ont om vårtecken om jag ska vara ärlig, men det blir lite ljusare för var dag. Det tycker jag om!

Jag måste få tipsa om ett vår-sy-mysterie som startar idag. Skutta över till 9na's smutthull om du är sugen på att sy ett hemligt vårprojekt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...