fredag 11 februari 2011

Vinter igen

Ca 40 cm snö hade det dalat ner under natten. I morse gick inga bussar (tydligen inga plogbilar heller) så det var till att pulsa ner till stationen. Där lyckades jag komma på ett pendeltåg som tog mig in till Stockholm. Resan tog visserligen två timmar från dörr till dörr mot normala 45 minuter, men jag lyckades i alla fall ta mig till jobbet. Det var mer än vad många andra lyckades med, det var ingen direkt trängsel på kontoret idag.

Jag har rivit runt i syrummet och håller på och möblerar om. Det har varit kaotiskt och det återstår en hel del innan jag är klar. Himmel vad mycket saker man har! Just nu är det så pass mycket ordning att det ska gå att sy lite i helgen. Jag har tänkt mig att det bla ska bli en liten hjärtbonad till Alla hjärtans dag som är på måndag.

Är man sugen på ett Valentin-stitchery finns ett sött sådant hos Lynette Anderson att ladda ner gratis.

Och hos Whipup.net där Jodi från Pleasant Home gästbloggar idag finns en tutorial på en jättegullig mug rug till Alla hjärtans dag. Fast jag tycker det går bra med hjärtan året om!

3 kommentarer:

MIss Wattpads mamma sa...

Lider med er när det gäller snön, här har det snöat i sidled ikväll. Jag vågar inte börja röra för mycket i mitt arbetsrum, jag kanske aldrig kan återvända till produktionsläge då.

evaj sa...

Förstår ni har ett elände med all snö...nu har nog de mina åkt iväg från Arlanda,,och är 15-16 timmar försenade!
Här är det grön gräsmatta och mängder med vatten..och snart är våren på väg..hoppas jag!!Ha en go fredagkväll!!kram

Katarina sa...

Fy så det kan bli ibland. Vissa dagar är det skönare än andra, att inte ha något jobb att ta sig till....:-))Kram Katarina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...