måndag 13 augusti 2012

Börjat sy ihop

Andra och sista semesterveckan börjar idag och för att vända tillbaka barnens dygnsrytm var det uppstigning kl 8 i morse. Och himmel vad mycket man hinner när man kliver ur sängen i vettig tid! Förutom tvätt och strykning, hjälpa dottern att städa rummet, rensing av ett par skåp plus lite annat har jag faktiskt hunnit börja sy ihop de snabba trianglarna...


De är bara ihopsydda två och två än så länge, men eftersom jag kedjesyr så hänger raderna ihop. På så vis bibehålls ordningen på alla bitar, men det är också lätt att sprätta loss en eller ett par bitar om jag skulle vilja ändra på något. 

I brevlådan låg idag ett kuvert från Maja innehållande en utmaning. Innan Quilköping, dvs senast den 7 september ska jag visa upp det jag har sytt av dessa tyger. Jag får lägga till ett tyg. Jag tror jag vet vat jag ska göra...


10 kommentarer:

Anna i Sandviken sa...

Ååå, jag älskar det mönstret! Det blir så fint!

Birgitta i Gävle sa...

Så snygg din nya kvilt kommer att bli.

Katarina sa...

Vilken effektivitet, och så snygg topp du har på gång!

eva sa...

Det där kommer att bli kanonbra! Vad kul att få se ditt val och att få inspireras!

Mona sa...

Dette var nydelig!

Mona sa...

Dette var nydelig!

Bibbi sa...

Åhh... vilken skillnad ifrån förra bilden! Det blir jättefint!! Visst är det skönt när man bestämt sig?
Kram

Gunilla sa...

Snyggt! Rött, blått och vitt är alltid rätt!
kram

Maja sa...

Superfint!!!

Tygerna du fick av mig ser sorgligt tråkiga ut, men jag gillar dom och hoppas att du också gör det!

Lycka till!

Kram

Timotei sa...

Det kommer til å bli kjempefint!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...