torsdag 9 augusti 2012

Bestämde mig

... för att nu ska jag sy, Sylust eller inte!
Hade vadd till två afrikatäcken, sponsrat av Törnrosorna, liggande. Så häromdagen rev jag fram några gamla Fat Quarters och skar dem i remsor och sydde ihop till två toppar. Idag har de blivit quiltade och fått avslutskant.


Känner mig nöjd. Och kanske att jag hittade lite sylust igen... Ska nog leta bland tygerna och se om jag kan hitta lite till!


Jag vill tipsa om att Gun Syr och Stickar firar att hon har haft 20 000 besök på sin blogg med en utlottning.

Och så vill jag också tipsa om att bilder från Törnrosornas utställning nu finns att titta på i bloggen.

9 kommentarer:

Catarina C sa...

Häller tummarna att sylusten har kommit tillbaka. Dina Afrika-täcken ser mycket trevliga ut! Nu ska jag gå in och titta på er utställning! Kram

annicka sa...

Vilken beslutsamhet, din sylust kanske är på väg att komma tillbaka!

annemarlen sa...

Det gjorde du alldeles rätt i. Och täckena blev finfina. Skönt att bli av med gamla fq:s, eller hur?
Kram

Lizzan sa...

Såå fina Afrikatäcken!!! Om inte annat så ska vi snart tanka oss fulla med sylust... ;)
Kram Lizzan

Katarina sa...

Ibland kan det hjälpa med lite tvång:-)) Hoppas det är så för dig med! Fin fina blev de! kram Katarina

Anonym sa...

De blev läckra och hoppas att sytarmen vaknar ;o)

Kram Lena P

Maja sa...

I bland är det bara så!
Man får tvinga sig till maskinen!
Tack för att du tänker på andra när du försöker erövra sylusten!
Snyggt blev det också!!
Kram

Brita - the QuiltTopMaker ;-) sa...

Jättefina täcken du sytt! Och två stycken! Det är bra jobbat utan sylust!?! ;-) Jag tror minsann du har hittat den! :-)

Bibbi sa...

Håll nu i din sylust så den inte försvinner igen .Jag har också hittat min!!
Två fin täcken att hålla afrikabäbisar varma med!!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...