torsdag 3 juli 2008

Nedräkning

Nu är det inte många timmar kvar till semestern, i morgon är det sista dagen på jobbet på fem veckor! Det ska bli väldans skönt att få vara ledig ett tag.
Konstigt nog har det gått ganska bra att jobba de sista två veckorna, trots att resten av familjen är lediga. Eller kanske just därför. Jag fick ju några dagar helledigt när de stack iväg på minisemester... alldeles underbart... Men även då de är hemma är det lite lugnare. Inga tider att passa, man får äta frukost alldeles ensam medan de andra fortfarande sover och man kan stå i duschen och koppla av utan att behöva fundera på hur det går för barnen med påklädning. Ganska små saker kan man tycka men för mig gör det stor skillnad.
Semestern är ju den tid då jag brukar hinna med att sy lite. Jag är ju ingen soldyrkare, utan jag kryper gärna ner i syrummet i källaren och syr när andra ligger och pressar i solen Så jag ser fram emot många sköna timmar med symaskinen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...