torsdag 12 mars 2009

Jag ska gå till Berlin

Men inte bokstavligt talat, som tur är. Med start i dag deltar jag tillsammans med en del av mina jobbarkompisar i en tävling. Målet är att gå en sträcka motsvarande Malmö-Berlin. Det blir 545 km och målgången är den 23 maj. För att klara av det ska jag gå i snitt 10089 steg per dag.
Så nu går jag i trappor i stället för att åka hiss och rulltrappa. En och annan omväg till kopiator och kaffeautomat blir det. Och barnen kommer att få gå till och från skolan i stället för att åka buss. Allt för att samla steg till stegräknaren.
I dag har jag gått 10 816 steg utan allt för stora ansträngningar. Jag tog till och med bussen hem från stationen, för jag gillar inte att gå i skogen i mörkret :(  Så det borde gå bra att klara av målet. Jag ser fram emot att det blir barmark och ljusare på kvällarna, då blir det lite lättare att ge sig ut och gå.  Jag återkommer med rapporter om hur det går.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...