onsdag 4 mars 2009

Onsdag

Onsdag kväll, och mer än halva arbetsveckan är redan avklarad. Veckorna går så fort så jag hinner inte med! Jobbarkompisen blev helnöjd med väskan. Så skönt. För även om hon godkänt tygerna och så, så kan man ju inte vara säker på att det blir som hon tänkt sig.
Syr gör jag ikväll också, men jag vet inte om det direkt är något nöje... Dottern började i scouterna i höstas, och jag trodde nog inte riktigt att det var hennes grej. Så vi avvaktade med att köpa skjorta. Men jo, hon ska fortsätta med scouterna. Kul! Skjorta inköptes och, först då insåg jag hur många märken som ska sys på! Allt som allt är det  10 stycken märken som ska på skjorta och scarf, bara för att visa vilken scoutkår och distrikt hon hör till. Sen ska det på diverse andra märken efter hand. Puh!

Jag syr och syr, och trögt går det. men det blir nog bra när det blir klart.
Är det någon som vet var man får tag på Pippis Krumelur-piller? För banne mig, den ungen ska inte växa ur skjortan!!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...