måndag 8 juni 2009

Mot bättre vetande

har jag hoppat på något jag inte vet om jag kommer att ro i hamn. Min stickkarriär började, och slutade, för 25 år sedan med en tröja som aldrig blev någon tröja. Det blev inte ens en vanttumme. Sen dess har jag ihärdigt nobbat allt som har med stickning att göra. Det är inte min grej!

Men så kryllar det ju av vackra garner, och jag är så sugen. Och nu gick det inte längre. Så jag har anmält mig till en Knit Along hos Tant Kofta och ska sticka en "uppifrånochnerkofta". Jag har köpt garn och håller nu på och provstickar. Rent tekniskt ska det nog gå bra om jag inte svävar ut för mycket utan håller mig till beskrivningen. Det knepiga är tålamodet... räcker det hela vägen? Nåja, i allra värsta fall har jag ju en mamma som är som en levande stickmaskin så hon får väl rycka ut och rädda mig.  Åter till stickningen!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...