tisdag 4 januari 2011

1, 2, 3...

Gårdagen ägnades åt att sortera och plocka undan i syrummet. Välbehövligt! Och så gick jag igenom samlingen av pågående projekt i olika stadier. Så här ser det ut inför 2011.


10 projekt är kvar från förra årets lista:

- Löpare med broderade tuppar
- Blå-vit löpare
- Convergence
- Japan-kasse
- Jullöpare i SnS
- Julkortshållare
- Symaskinshuv
- Jelly-roll quilt
- Julmysterie
- Truly Scrumptious

Till det tillkommer projekt som påbörjats under 2010:

- Bali-pop quilt
- Afrika-täcke
- Hunter Star
- Calypso kuddar
- Scraps-löpare
- Kaleidoskop

Det finns lite att sätta tänderna i när andan faller på!
Truly Scrumptious är ett långtidsprojekt. Ett annat långtidsprojekt som är inplanerat är Regnbågsutmaningen.

Jag tänker fortsätta med mina kakburkar i år också. Men jag tänker prova att minska ner antalet från sex till tre burkar. Allt för att hjälpa mig själv att fokusera. Och precis som i fjol får välja vad jag vill stoppa i en kakburk när den är tom, ett pågående projekt eller ett helt nytt!
Just nu ligger detta i mina tre kakburkar:

- Hunters Star
- Den röda regnbågsquilten
- En charm-pack som ska bli en duk

Det är väl bara att spotta i nävarna och kavla upp ärmarna om det ska bli något gjort!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...