måndag 9 augusti 2010

Afrika-täcken

Här har inte hänt något alls i syrummet på en månad. Men igår kom jag äntligen mig för att sy lite igen. Tack vare Maja! Maja och hennes grupp syr täcken till missionssjukhuset i Gamboula i Central Afrikanska republiken. På missionssjukhuset saknas kuvöser så täckena behövs verkligen! Och igår började jag på två Afrika-täcken.



Den vänstra toppen är sydd efter ett mönster jag hittade häromdagen som jag var tvungen att testa. Det gick supersnabbt och blev helt ok även om jag har långtifrån tillräckligt med kontrast i tygerna

Det är Amy med bloggen Diary of a Quilter som har gjort mönstret och du hittar det på Ucreate.

Nu väntar jag på att få hem lite vadd och sen ska täckena quiltas och kantas innan jag ska träffa Maja på Quiltköping i september.

Läs gärna mer om Afrika-täcken (och annat trevligt) i Majas blogg!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...