måndag 4 oktober 2010

Mera fokus

På bloggen Stash Manicure kan man hämta in många tips och idéer. T ex hur man kan sortera och förvara tyger, skära sina scraps och förstås massor med mönsteridéer. Jag har hittat ett tips som jag tänker testa.

Jag har sex stycken såna här genomskinliga kakburkar, perfekta projektlådor!



Från och med nu får jag bara sy på det som ligger i någon av dessa lådor. När ett projekt blir klart blir en låda tom, då kan jag välja vad jag vill lägga i lådan - ett nytt projekt eller ett gammalt UFO. Men jag får bara sy på det som ligger i lådorna!

Just nu har jag ganska många påbörjade projekt. På det här sättet hoppas jag att jag kan bli lite mer strukturerad, och att jag kan fokusera på ett eller ett par projekt åt gången. Jag har ju sex stycken lådor/projekt så visst utrymme för valfrihet finns...


Få se nu, vilken låda ska jag välja ...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...