måndag 18 oktober 2010

Oj, oj, oj!

Jag har fått orsak att fundera på om jag är vid mina sinnens fulla bruk. Anette L utmanar sig, och andra, att sy regnbågskviltar. Med det menas inte att man ska sy ett täcke i regnbågens alla färger, utan ett täcke utav var och en av regnbågens färger. Dvs sju quiltar! Det är nu funderandet kommer in i bilden. För min omedelbara tanke var - glöm det! Men sen rätt var det var hade jag skrivit i Anettes blogg - Jag är med!
Sju kviltar? Nej, jag kan nog inte vara riktigt klok!





Det ska sys en röd, orange, gul, grön, blå, indigo och till sist en lila quilt, i nämd ordning, dock i valfri storlek. Läs mer om utmaningen på Regnbågsquiltar. Du kanske är lika tokig som jag och hänger med !?


Men det sägs ju att man måste vara lite crazy ibland och jag tror att det blir himla skoj det här. Och nyttigt! Att sy av och med de färger man aldrig skulle valt annars.


Men innan jag börjar på någon röd quilt måste jag få något färdigt. Än så länge håller jag mig till mina projektlådor. Fast just nu går det trögt. Det känns som om allt går på halvfart för min förkylning som jag dragits med ett tag varken bryter ut till fullo eller avtar. Här går jag och hostar och snörvlar och känner mig risig, men är ändå inte tillräckligt dålig för att känna mig sjuk. Nåja, det går över innan jag blir gift!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...