lördag 18 september 2010

Kursrapport Lördag

Då var dagens kurs avklarad. Calypso för Berit Hokanson.

Jag borde dragit öronen åt mig när jag läste materiallistan... "du behöver tyger i ljusa, medel och mörka valörer". Jag rafsade ihop lite tyger i blandat gult, orange och grönt. Det är väl ljust, medel och mörkt - eller? Så kom vi till kursen idag. Berit presenterade sig och började prata om vad vi skulle sy och så gick hon runt och gick i genom våra tygval. Jag insåg snart att jag hade dåligt med både mörka och ljusa tyger utan hade fått med mig mest medel.... nåja med lite hjälp lyckades vi enas om att några få ljusa och mörka tyger fanns nog i min hög. Tur att allt är relativt, och skönt att det jag inte bara var jag som hade svårt med valörerna!
Vad blev det då utav dagens kurs? Ja det här...


Det är inte helt klart. Allt är inte ihopsytt, och det ska nog flyttas om lite, men det ger en hint av vad vi fick ihop. Det ska blir kuddar till soffhörnet av detta är det tänkt. Mer bilder kommer så småningom, både här och på Törnrosornas sida.
Nu är det dags att packa om väskan inför morgondagens kurs som är Hunters Star.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...