tisdag 21 september 2010

Kursrapport Söndag

I söndags var jag så trött så jag orkade inte blogga, och igår kom jag hem lite senare än vanligt från jobbet. Hade en kick-off hela dagen med efterföljande middag, så jag var rätt mosig i skallen. Men nu kommer en rapport från söndagens kurs.

Helgens andra kurs för Berit Hokanson var Hunters Star.

Metoden som Berit lär ut är fri från så kallade isättningssömmar och gör det hyfsat enkelt att få ihop blocket.



Jag hann sy 4 block klara, och har ytterligare 12 block tillskurna och påbörjade att sy innan det blir en julduk på ca 1 x 1 m. av dem.


Egentligen skulle man ha en veckas ledighet nu. Jag är full av inspiration efter kurserna i Quilköping och helgens kurser med Berit och vill inget hellre än att sy. Just nu känner jag lite ågren över att jag skaffat mig 4 nya pågående projekt att lägga till den redan långa listan. Jag skulle vilja bli klar med dem fort, innan de blir UFO'n!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...