tisdag 14 september 2010

Städning pågår

I Quiltköping fick jag så klart massor av inspiration och syglädje. Men när jag kom hem och gick in i syrummet möttes jag av ett rum som såg ut att ha drabbats av en tornado. Katastrofen inträffade straxt före avresan då jag rev i hyllorna för att få med "rätt" tyger till kurserna. Så just nu pågår städning och lite ommöblering. Tror att det blir bra när det blir klart!


Under tiden tänkte jag tipsa om lite gratismönster:

För ett tag sedan länkade jag till en söt liten sybox hos Quilt Fabric Delights, nu finns det mönster till tillhörande nålbrev att ladda ner.


En rätt så söt ryggsäck finns det mönster på hos Fine Crafts Guild.


Geta har en beskrivning på hur man syr tygboxar. Jag kan tänka mig att ha några sådana till småpryttlar i syrummet, eller till sovrummet att lägga hårsnoddar i, eller.... det finns hur många användningsområden som helst.


Sist men inte minst ramlade jag över DIY Baglover, en samling länkar till massor av väskmönster.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...