måndag 6 september 2010

Quiltköping

Oj oj oj! Vilken helg! Full fart från morron till kväll, från fredag till söndag, så idag är jag rätt mör. Jag har mött massor av goda vänner, både nya och gamla bekanskaper. Hej hej allihopa! Plånboken har blivit utsliten efter allt shoppande. Och huvudet har blivit fullproppat med nya kunskaper efter två hela kursdagar. Och bästa rumskompisen Lizzan och jag har pratat och fnissat långt in på småtimmarna. Det jag pratar om är förstås Quiltköping.

Marti Michell höll föredrag på fredagen och visade många vackra quiltar och pratade om sina verktyg. En oerhört inspirerande och energisprudlande dam. Tyvärr var det svårt att fota de stora quiltarna, jag satt lite för långt bak.






På lördagen gick jag kurs för Mikael Svensson, temat var 2 ½ tums-remsor. Mycket tips och trix ingick i kursen. Extra roligt för att det är så himla inspirerande att se samma block sydda i många olika färgställningar. Det kanske kan göra att jag blir lite modigare när det gäller att blanda färger.




På söndagen hade jag förmånen att gå en kurs i Kaleidoscope för Marti Michell. I kursens inledning tänkte jag att detta är inget för mig. Här krävdes största nogrannhet vid tillskärning och millimeterprecision. Men med nogranna genomgångar, massa tips och trix och ett mycket bra verktyg - Kaleidoscopelinjalen, gick det över förväntan bra att få ihop dessa knepiga block. Jätteskoj, och jag kommer nog att köpa fler av Marti Michell's verktyg.





Jag önskar att helgen varit längre för jag har inte hunnit med allt jag velat. Men samtidigt inser jag att jag inte hade orkat så mycket mer. Nu är det bara att sätta igång och spara pengar till nästa gång! När väskan är upppackad ska jag fota mina inköp.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...